Tuesday, December 23, 2008

TRAINING OF FACILITATOR UIAPJ-KUANTAN

“nur cahaya,hang boleh memasak kan?hang kene tolong aku wei..jadi catering eh?”

“untuk program ape?”

“TOF”

“erm..insyaALLAH..tapi bila?”

“nanti aku bagitau hang k..”

Erm..begitula sedikit perbualan aku dan zahirah..berat tugas ni.
Jd chef?aku bukan pandai memasak sangat pon..kenapalah cik ira ni memilih aku untuk jadi chef..adehh..mengeluhku sendirian..

Seminggu kemudian..

“ira, bila TOF?”

“19hb – 21hb ni wei..”

Hanya tinggal beberapa minggu je lagi..dengan keadaan aku yang baru kepulangan abang tersayang dan adiqku yang ditinggalkan di Melaka..agak kalut ketika itu..

“YA ALLAH..aku hamba yang hina lagi naïf..bantulah diriku dan program training of facilitator ini..”

Hari yang dijanjikan telah tiba..dengan perancangan yang telah bertukar sedikit,aku pasrah..

Bertolak dari UIAPJ ke Taman Pertanian di Kuantan,Pahang.selama 3hari 2 malam kami berkampung di kuantan..aku selaku chef tak professional,telah menyediakan makanan sesedap yang mungkin..bukan senang bagiku untuk menyediakan makanan untuk 40 orang.lebih-lebih lagi kakitangan yang tak mencukupi..

semuanya aku serahkan kepada Dia.

maaf lah kepada semua..kak nur tak pandai masak sangat..huhu...

sister bermandi tanah merah..habislah jerawat..hahaha


brothers,macam swimming poolje dieorang maen tanah merah tuh!hampeh tol!


khusyuk betul..hehe


briefing for flying fox


swing jgn tak swing..haha


jurulatih dan peserta dalam aktviti flying fox


sebelum dan selepas..

~~pics ni banyak gambar sister..sory ya brothers..

Alhamdulillah...walaupun agak kalut pada mula nya..kami para committee dan facy amat berpuas hati dengan TOF kali ini..sangat2 bersyukur..Pengisian program pun sangat lah berguna kepada semua..bukan sekadar peserta tetapi kepada committee juga.terima kasih kalian semua..banyak kalian bantu kak nur kat dapur..hehehe..

~~program seterusnya.. Tamrin Qiyadi..

No comments: