Wednesday, January 28, 2009

MIGRANE!!!!

Inilah yang terjadi kepada ku semalam..orang kata ia nya berpunca dari stress..

Yups..aku stress..sgt2!

Aku tau yang aku sekarang hanya bergantung sepenuhnya pada abangku yang hanya baru berumur 24tahun..

Tapi,salahkah ku untuk terus belajar dan menghabiskan ijazah sarjana aku ni?aku xnak buat kerja separuh jalan..aku xnak hidupku diperkotak katikkan oleh orang yang xbertanggungjawab. Aku xnak menumpang simpati orang lain mahupun keluarga sendiri atas alasan aku tiada kedua ibu bapa. Ape hina sangat ke xde parents ni?aku hanya nak jadi orang yang berilmu...itu impian aku dari aku kecik lagi.sebab tu aku tak malu n xgentar tok mendaftarkan diri dalam jurusan engineering walaupun aku takde basic langsung..

Ya!memang benar bila kita sambung belajar ni banyak menghabiskan duit,masa,dan umur kita sendiri..tambahan lagi kat uia yang terkenal university paling banyak contact hours nye..

Dan aku mengetahui kaum keluargaku hanya mahukan yang terbaik untuk diriku..mereka lebih dahulu makan garam..tapi aku hanya minta secebis kepercayaan untuk aku teruskan perjuangan ini.

Pernah juga mereka menyarankan aku tukar uni je..tapi aku ni jenis yang mudah terkesan dengan suasana..iman aku goyah sangat..tak tetap pendirian..macammana aku nak face dunia luar sedangkan aku pun xbersedia lagi..i have totally change when i entered n stdy in uia..bcoz of da situation here very-very different with others uni..i wont says dat others uni is bad..but i m bad when i m enter other uni.

Aku nekad je tok continue stdy ni..bialah xde sape yang support aku or sponser aku..yang penting Allah ade..kawan-kawanku pun ade..aku tau korang sume nak kan aku memegang segulung ijazah..walaupun berapa lama pun korang sanggup tggu kan..tapi aku xboleh patah semangat..tuh kata-kata korang yang buatkan aku terus terasa nak belajar.ikotkan dengan ape yang berlaku memang dah lama aku menjadi insane yang berputus asa..

Kalian yang selalu berada disamping aku walaupun diri ini selalu menyusahkan kalian semua..terima kasih sahabat..terima kasih..

Aku nekad dengan meneruskan pengajianku dalam bidang kejurteraan bioteknologi pengkhususan pembuatan plastic..insya ALLAH..semoga Allah membantu aku dalam jurusan dan keputusan yang telah aku istikharahkan ini...

No comments: